Burmistrz Miasta Limanowa zaprasza wszystkich mieszkańców 5 stycznia 2014 r. o godz. 17.00 na Koncert Noworoczny w wykonaniu Zespołu Muzyki Wiedeńskiej Strauss Ensemble. Wstęp wolny.
Strauss Ensemble To zespół muzyki wiedeńskiej działający od 1999 roku. Tworzą go w większości muzycy Filharmonii Świętokrzyskiej. Od początku istnienia Strauss Ensemble cieszy się popularnością i uznaniem krytyki. Repertuar zespołu jest bardzo bogaty i zróżnicowany. Składa się na niego kilkaset utworów, w tym muzyka Straussów, walce, polki, galopy, marsze, czardasze, fokstroty, muzyka popularna (np. The Beatles), filmowa i taneczna. Zespół koncertuje na terenie całego kraju. Bierze udział w prestiżowych imprezach i okolicznościowych spotkaniach. Strauss Ensemble jest zapraszany do udziału w Międzynarodowym Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy, Festiwalu im. Krystyny Jamroz w Busku-Zdroju, Festiwalu Muzyka w Sandomierzu, Dniach Kielc, Śląskich Godach w Katowicach. Zespół współpracuje z wybitnymi solistami-śpiewakami, by wymienić Grażynę Brodzińską, Małgorzatę Długosz, Magdalenę Idzik, Bożenę Zawiślak-Dolny, Bogusława Morkę, Adama Zdunikowskiego, Jacka Wójcickiego, Tomasza Kuka. Strauss Ensemble koncertował także z wybitnymi instrumentalistami: Georgijem Agratiną – fletnia Pana, cymbały (Ukraina), Lindsayem Davidsonem – dudy szkockie (Szkocja). Zespół dokonał nagrań dla PR Kielce. Adam Zdunikowski - tenor Urodził się w 1966 r. w Warszawie. Kontakty z muzyką rozpoczął w wieku 7 lat, śpiewając w warszawskim chórze chłopięcym Lutnia. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie śpiewu solowego pod kierunkiem Romana Węgrzyna (1991). W 1990 r. zadebiutował na scenie kameralnej Teatru Wielkiego w Warszawie partią Clema w Małym kominiarczyku B. Brittena. W 1991 r. uczestniczył w Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu, gdzie otrzymał wyróżnienie. W 1992 został laureatem III nagrody na I Konkursie Wokalnym im. Stanisława Moniuszki w Warszawie. W 1995 r. został finalistą Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Belvedere w Wiedniu. W 1990 r. podjął współpracę z Warszawską Operą Kameralną, która zaowocowała udziałem w Festiwalach Mozartowskich w latach 1990, 1991, 1996, 1998. Oprócz festiwali mozartowskich organizowanych przez Warszawską Operę Kameralną, występował również na następujących festiwalach muzycznych: Festiwal Mozartowski w Zielonej Górze (1991), XXX Festiwal Moniuszkowski w Kudowie Zdroju (1991), X Tydzień Talentów w Tarnowie (1992), XXX Międzynarodowy Festiwal Wratislavia Cantans (1995), I i III Festiwal Operowy w Bydgoszczy (1994 i 1996), V Międzynarodowe Spotkania Muzyczne Wschód-Zachód w Zielonej Górze (1996), I i II Festiwal Operowy w Krakowie (1997, 1998), Międzynarodowy Festiwal Muzyki i Sztuki w Bejrucie (1999). W 1991 r. został solistą Teatru Wielkiego w Warszawie, konsekwentnie poszerzając swój repertuar - obecnie posiada 35 partii operowych. Ma w swoim dorobku role w takich operach, jak: Fidelio L. van Beethovena, Norma V. Belliniego, Carmen G. Bizeta, Eugeniusz Oniegin P. Czajkowskiego, Łucja z Lammermooru G. Donizettiego, Faust Ch. Gounoda, Straszny dwór St. Moniuszki, Uprowadzenie z seraju, Wesele Figara i Don Giovanni W. A. Mozarta, Opowieści Hoffmanna J. Offenbacha, Madame Butterfly G. Pucciniego, Cyrulik sewilski G. Rossiniego, Salome R. Straussa, Traviata G. Verdiego. Do bardziej znaczących wydarzeń w jego karierze artystycznej zaliczyć należy: udział w europejskim prawykonaniu Psalmów Jerozolimskich Noama Sheriffa pod dyrekcją samego kompozytora (1996), polskiej prapremierze opery I Lituani A. Ponchielliego w wersji koncertowej, koncercie Stabat Mater G. Rossiniego pod dyrekcją Nello Santiego, światowej premierze Stabat Mater J. Stefaniego pod dyrekcją Grzegorza Nowaka, koncercie IX Symfonii L. van Beethovena pod dyrekcją Jerzego Semkowa na zakończenie obchodów 25-lecia orkiestry Sinfonia Varsovia, produkcji Strasznego dworu St. Moniuszki w Buffalo (USA) oraz w koncercie Mszy As-dur F. Schuberta pod dyrekcją Siegfrieda Köhlera na zakończenie obchodów Roku Schubertowskiego. Począwszy od 1992 r. artysta współpracuje regularnie z teatrami operowymi w Bydgoszczy, Bytomiu, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku i Szczecinie. W 1996 r. nawiązał współpracę z hamburską Staatsoper, śpiewając Ferranda w Cosi fan tutte W. A. Mozarta. Z zespołem tym odbył tournée po Japonii (maj 1996). Artysta posiada w swoim dorobku bogaty repertuar oratoryjno-kantatowy (około 30 tytułów), z którym występował m. in. w Filharmoniach: Białostockiej, Koszalińskiej, Olsztyńskiej, Opolskiej, Rzeszowskiej, Szczecińskiej, Wrocławskiej, Zielonogórskiej i za granicą. W sezonie artystycznym 1998/1999 nawiązał współpracę z Teatrem Narodowym w Pradze. Występował tam w przedstawieniach Cyrulik sewilski G. Rossiniego i Czarodziejski flet W. A. Mozarta oraz uczestniczył w inauguracji sezonu w Filharmonii Narodowej w Warszawie - Pory roku J. Haydna pod dyrekcją Kazimierza Korda. W Operze Narodowej wystąpił w partii Pasterza w Królu Rogerze K. Szymanowskiego (2000), Leńskiego w Eugeniuszu Onieginie P. Czajkowskiego (2002), Don Ottavia w Don Giovannim W. A. Mozarta (2002), Pruniera w La rondine G. Pucciniego (2003), Narrabotha w Salome R. Straussa (2004), jako Szalona w Curlew River B. Brittena (2005), jako Książę Filip w Iwonie, księżniczce Burgunda Z. Krauzego (2007), jako Tamino w spektaklu W krainie czarodziejskiego fletu W. A. Mozarta (2007) oraz w roli Hrabiego Almavivy w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego (2007). Info ze strony: http://www.jspromotion.pl/art_adam_zdunikowski.html Więcej: http://www.ursynow.waw.pl/data/other/adam_zdunikowski_-_notka.pdf http://culture.pl/pl/tworca/adam-zdunikowski Katarzyna Trylnik – sopran Ceniona polska sopranistka. W 1999 ukończyła Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu solowego prof. Haliny Słonickiej otrzymując przyznane wówczas po raz pierwszy najwyższe odznaczenie uczelni Medal "Magna cum Laude". Edukację muzyczną rozpoczęła już w wieku sześciu lat od nauki gry na fortepianie. Jeszcze jako uczennica szkoły muzycznej w Opolu otrzymała II Nagrodę w Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Franciszki Platówny we Wrocławiu. Laureatka wielu prestiżowych nagród na międzynarodowych konkursach wokalnych - między innymi na VII Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (Nagroda Specjalna, 1997), XXXII Międzynarodowym Konkursie im. Antonina Dvořáka w Karlovych Varach (II Nagroda, 1997), III Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Stanisława Moniuszki w Warszawie (III Nagroda, 1998). Finalistka XLII Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Tuluzie i VII Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Bilbao. Debiut artystki na scenie Teatru Wielkiego - Opery Narodowej w Don Giovannim Mozarta w 2002 r. zaowocował stałą współpracą z najważniejszym polskim teatrem operowym. W kolejnych latach Katarzyna Trylnik brała udział w takich realizacjach jak m.in.: La rondine i La boheme Pucciniego, Dama Pikowa Czajkowskiego, Czarodziejski flet Mozarta, Trojanie Berlioza. Obecnie śpiewaczkę można podziwiać na warszawskiej scenie jako Hrabinę w Weselu Figara Mozarta, Micaelę w Carmen Bizeta, czy Liu w Turandot Pucciniego. Katarzyna Trylnik występowała także w teatrach operowych Bremy, Monachium i Frankfurtu. Śpiewała na scenach i estradach Augsburga, Dubaju, Moskwy (Teatr Bolszoj), Münster, Paryża, Wilna i na Sycylii oraz w większości polskich filharmonii i sal koncertowych. Kolekcję ról pucciniowskich uzupełniają występy w 2008 r. jako Mimi w La boheme w Operze Bałtyckiej w Gdańsku. Ważną część działalności artystycznej śpiewaczki stanowią również wykonania koncertowe dzieł operowych oraz udział w licznych koncertach oratoryjno-kantatowych. Do najciekawszych wydarzeń zaliczyć można prezentację opery Wilhelm Tell w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej (2008) oraz koncerty inaugurujące kolejne sezony artystyczne Polskiej Orkiestry Radiowej: Nannetta w Falstaffie Verdiego (koncert zarejestrowany został przez Polskie Radio) oraz Zosia we Flisie Moniuszki (2007 i 2009). W nieustannie poszerzanym repertuarze oratoryjno-kantatowym Katarzyny Trylnik znajdują się takie dzieła jak: IX Symfonia Beethovena, Stworzenie świata Haydna, Te Deum Brucknera, Stabat Mater Dvořáka, Symfonie Mahlera, Msze i Requiem Mozarta, Stabat Mater Rossiniego i Szymanowskiego. Spektakle operowe i koncerty z udziałem artystki prowadzą m.in. Łukasz Borowicz, Roland Böer, Patrick Fournillier, Valery Gergiev, Friedrich Haider, Jacek Kaspszyk, Kazimierz Kord, Tadeusz Kozłowski, Carlo Montanaro, Michał Nesterowicz, Marek Pijarowski, Modestas Pitrenas, Jerzy Salwarowski, Ruben Silva, Antoni Wicherek, Antoni Wit i Tadeusz Wojciechowski. Pracuje również z cenionymi reżyserami ? m.in. Martą Domingo, Achimem Freyerem, Mariuszem Trelińskim, Keithem Warnerem. Info ze strony: http://www.katarzynatrylnik.pl/biografia.html Źródło: www.miasto.limanowa.plKoncert Noworoczny w wykonaniu Strauss Ensemble
Opublikowany w: Wydarzenia
–
04 stycznia 2014