Nagrodzono najciekawsze inicjatywy w turystyce

 Pod koniec roku Małopolska Izba Turystyczna wyróżnia najciekawsze inicjatywy podjęte i wdrożone w zakresie nowoczesnej oferty turystycznej. Laureatom „PARZENICY 2014” gratulacje składał Leszek Zegzda z Zarządu Województwa Małopolskiego.

- W ostatnich latach wiele wydarzyło się w turystyce. Jak wyglądały nasze obiekty, atrakcje, rekreacja i wypoczynek jeszcze 10 lat temu to wszyscy wiemy. To był inny świat. Wtedy mówiło się, że sezon zimowy to sezon „martwy”. Obecnie turystyka w Małopolsce to duży biznes, o który trzeba dbać – mówił Leszek Zegzda. - W perspektywie finansowej 2014 – 2020 udało się zabezpieczyć dosyć duże środki na rozwój turystyki, w szczególności dla przedsiębiorców działających w tym obszarze. Ponadto przykładowo 600 mln zł zostanie wydzielone na budowę tras rowerowych EuroVelo w Małopolsce – dodał.

Za szczególne osiągnięcia na rzecz promocji i rozwoju turystyki na terenie Małopolski nagrody honorowe z rąk członka ZWM Leszka Zegzdy oraz prezesa MIT Ryszarda Sikory odebrali: były wicestarosta limanowski a obecnie wiceprzewodniczący Rady Powiatu Limanowskiego Franciszek Dziedzina, przewodniczący rady nadzorczej Centrum Rekreacji i Wypoczynku "Hawrań", do której należy stacja narciarska w Jurgowie koło Bukowiny Tatrzańskiej, Józef Górka, dyrektor Pienińskiego Parku Narodowego Michał Sokołowski, właściciel restauracji „FLIS” w Sromowcach Wyżnych Zbigniew Oleś, prezes Ośrodka Narciarskiego Kotelnica Białczańska w Białce Tatrzańskiej Tomasz Paturej oraz naczelnik Grupy Podhalańskiej Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego Mariusz Zaród.

W podziękowaniu za reaktywację Ogólnopolskiego Festiwalu Piosenki Turystycznej symboliczną statuetką Polskiej Izby Turystyki uhonorowany został burmistrz Limanowej Władysław Bieda. Wyróżnienie wręczył sekretarz generalny PIT Tomasz Rosset.

Nagroda honorowa "PARZENICA" jest wyróżnieniem ustanowionym przez Małopolską Izbę Turystyki (Polska Izba Turystyki oddział Małopolski). Przyznawana jest dla biur podróży, organizacji turystycznych, samorządów i podmiotów gospodarczych, jak również osobom indywidualnym. Nagradzane są wszelkie wdrożone już inicjatywy w zakresie produktu turystycznego, rozwoju bazy turystycznej, podnoszenia jej standardu i oferowanych usług, nowoczesnych rozwiązań w zakresie szkolenia pracowników turystyki, nowych technologii sprzedaży produktu turystycznego, transportu, a także wydawnictw oraz popularyzacji problematyki turystycznej w prasie, radiu i telewizji.

(jaug)

Źródło: www.malopolskie.pl